גוף נקודתי
גוף קשיח
1 מ 2

לעמוד הבית

זריקה בזווית

כאשר גוף נזרק במהירות התחלתית \(v_0\) בזווית \(\theta\) מעל האופק, ניתן לחלק את התנועה לרכיבים אופקיים ואנכיים.

רכיבי המהירות ההתחלתית:

\( v_{0x} = v_0 \cdot \cos \theta \)
\( v_{0y} = v_0 \cdot \sin \theta \)

תנועה אופקית (x):

\( x(t) = v_{0x} \cdot t \)

תנועה אנכית (y):

\( y(t) = v_{0y} \cdot t – \frac{1}{2} g t^2 \)
\( v_y(t) = v_{0y} – g t \)

זמן השהייה באוויר:

\( t_\text{total} = \frac{2 v_0 \sin \theta}{g} \)

טווח אופקי:

\( R = v_{0x} \cdot t_\text{total} = \frac{v_0^2 \sin 2\theta}{g} \)

גובה מקסימלי:

\( H_\text{max} = \frac{v_{0y}^2}{2 g} = \frac{(v_0 \sin \theta)^2}{2 g} \)

סיכום: המהירות האופקית קבועה, המהירות

לעמוד הבית